Genís Castillo “Xató”

Aquesta setmana entrevistem a un jugador de referència i símbol d’aquest club: Genís Castillo”Xató”.

El director de joc del primer equip masculí fa balanç dels seus anys com a jugador del Bisbal Bàsquet, de la situació actual que viu l’equip i quin futur pronostica pels propers anys.

Destaquem la seva brillant trajectòria amb el seu equip tot i tenir tan sols 19 anys.

–         Campió de Girona Infantil Nivell B.

–         Sots-campió de Girona Infantil Nivell A.

–         Sots-campió de Catalunya Cadet Preferent  (amb Final disputada a La Bisbal davant del FC Barcelona).

–         Campió Provincial Júnior i Campió de Catalunya Junior Nivell A.

–         Salt a la categoria Sènior al segon any de Júnior.

–         Ascens de 3a a 2a Catalana temporada 2010-11.

1.      Quantes temporades fa que jugues al Bisbal Bàsquet?

Vaig començar a jugar a bàsquet amb 9 anys i aquesta és la desena temporada al club.

2.      Segurament estàs jugant en l’equip amb més èxit a nivell esportiu de la història del club. Com veus la salut de l’equip?  I quin pronòstic fas per als  propers anys?

Actualment crec que els jugadors estem una mica cansats ja que entre setmana som pocs a entrenar i jugar tants partits et fa perdre moltes hores del cap de setmana i moltes vegades acabes dedicant-lo majoritàriament al bàsquet. Veig que els propers anys hi haurà canvis a la banqueta, l’entrenador actual porta varis anys entrenant-nos. També penso que si es vol pujar de categoria durant els pròxims anys s’hauran de fer nous fitxatges.

3.      Dur la batuta del primer equip m’imagino que no deu ser tasca fàcil. Com ho portes? Tens molta pressió?

Sí, la veritat és que és molt dur però crec que me’n en surt-ho prou bé, a mi és una posició que m’agrada perquè porto el control, el ritme del joc i tinc  la responsabilitat. Porto molta pressió perquè si no juguem bé un partit és per culpa de que jo no he portat bé la batuta, per tant, tota la pressió recau sobre mi.

 4.      Aquesta temporada el teu entrenador t’ha demanat que juguis en una posició diferent. Com valores aquesta decisió? Et sents còmode jugant en aquesta nova posició d’escorta?

Crec que la decisió que ha pres l’entrenador ha estat bona perquè crec que és tan positiu per mi com per a l’equip. Després de jugar tants anys de base adaptar-me a aquest nou rol em costa una mica però si m’hi sento còmode.

 5.      L’objectiu per aquesta temporada és la permanència. Ho veus factible?

Els primers partits ho veia tot molt negre i no em podia imaginar la permanència però ara que portem dues victòries seguides ho veig bastant factible tot i que no serà fàcil i s’ha de seguir entrenant molt dur.

 6.      L’equip ha notat el canvi de categoria, que és molt més exigent. En què creus que ha de millorar l’equip per assolir un equilibri entre el joc i resultats?

Crec que hem de ser més forts psicològicament en partits ajustats i no dependre                                             tant dels triples.

 7.      Amb quina de les finals disputades et quedes?

Tot i perdre, la final que més he gaudit va ser als Campionats de Catalunya de Cadet Preferent contra el Barça. Aquell any els campionats es feien aLa Bisbal. Vaser una final que si no haguéssim sortit els primers minuts amb por crec que haguéssim pogut guanyar. Va ser un partit molt intens i emocionant. Personalment vaig haver de triar entre anar de viatge de final de curs o jugar i crec que la meva decisió va ser encertada. A més, tres dies abans de tenir la final em van atropellar i vaig haver de jugar amb un esquinç al canell esquerra, un al turmell dret i moltes rascades. Tot hi això, tinc molts bons records d’aquella final.

 8.      Has rebut alguna oferta per marxar a jugar a un altre club? Si és així, ens pots dir a on? I per què has continuat al Bisbal Bàsquet?

He rebut ofertes d’altres equips gironins però, de moment, sempre he cregut que els meus companys i el grup humà del club eren més importants que el canvi o la meva pròpia ambició.

 9.      Molta gent somia que el Bisbal Bàsquet torni a jugar a Copa Catalunya d’aquí uns anys. Creus que ho aconseguireu?

Sí, crec que ho aconseguirem, però penso que per tornar a Copa Catalunya hi ha d’haver noves incorporacions i haurem de treballar  molt fort.

 10.  Com valores la tasca que està fent la gent que encapçala el club? En què creus que el club ha de millorar?

No conec a fons les gestions i tasques de la gent que encapçala el club però confio que ho estan fent bé. Ser que és una feinada i que la majoria hi dediquen moltes hores perquè tot funcioni.

Potser una de les mancances que té el club alhora de créixer són les instal·lacions de les quals disposa i les fonts d’ingressos.

–         Un jugador de referència: Calderón.

–         Posició on jugues: Base i escorta.

–         Cinc inicial ideal del Bisbal Bàsquet: Eudald, Mitjà, Bassa, Soler i Genís.

–         Un lema: Sigues constant i aconseguiràs el que vulguis.

–         Una afició: El Bàsquet i anar a pescar.

–         Un somni: Jugar molts anys a un bon nivell.

–         El millor moment: La final contra el  Barça.

–         El pitjor: Un moment de la temporada passada en que les coses anaven malament i jo me’n sentia el responsable.

2 respostes a «Genís Castillo “Xató”»

  1. un cor valent i treballador!
    el futur és amb gent així!

Leave a Reply

%d bloggers like this: