GUANYEN AMB MOLT DE PATIMENT

CB BESCANÓ 65 – SOL GIRONÈS BISBAL BÀSQUET 70

CB BESCANÓ: Brea (3), Julià (9), Burball (3), Massegur (8) i Pepu Martí (21) – cinc inicial – Pi (6), Pagès (2), Latorre (2), Roura (4), Angelats (2) i Gironès (3).

Tirs lliures: 10/14

Triples: 3. 1 de pepu, 1 de Gironès i 1 de Julià.

Faltes: 24. Cap eliminat.

SOL GIRONÈS BISBAL BÀSQUET: Xató (10), Bassa (6), Mitjà (12), Vives (0), i Eudald (8) – cinc inicial – Xifre (2), Yepes (3), Oliva (11), Soler (11), Lladó (0) i Castelló (7).

Tirs lliures: 19/31

Triples: 8. 3 de Mitjà, 2 de Castelló, 1 de Bassa, 1 de yepes i 1 de Pau Soler.

Faltes: 17. Cap eliminat

Parcials: 1r: 14-14 // 2n: 22-20 // 3r: 11-18 // 4t: 18-18

INICI PLETÒRIC DE PEPU MARTÍ
Joan Bassa anotant des dels 6,25 m

El Sol Gironès Bisbal Bàsquet, que dissabte a la tarda visitava la pitsa del Bescanó, va iniciar molt erràtic en el seu joc ofensiu i sense poder aturar el vendaval de joc del veterà i corpulent Pepu Martí, que al minut 6 havia anotat els 10 punts del seu equip per només 4 de tot el quadre bisbalenc. En els últims compassos del primer quart, dos triples, de Castelló i Mitjà permetien eixugar les diferències i tancar els 10 primers minuts en un empat a 14.

El segon quart arrencava amb dos triples, un per cada equip i continuava la igualtat. Una igualtat que el Bescanó trencaria dominant el ritme del partit i imposant un joc lent però segur i aconseguien un parcial de 5 a 0 per agafar les primeres distàncies. Xató amb dos tirs lliures i un altre triple d’Àlex tornarien a posar la màxima igualtat. El Bescanó però, tornaria a agafar la batuta del matx i aquesta vegada amb un parcial de 9 a 0, aconseguria la màxima diferència de l’encontre, 34 a 25. El tècnic visitant demanava temps mort, reestructurava l’equip i canviava la defensa. Això permetria als bisbalencs recuperar el ritme dins el partit i en els últims 2 minuts i mig endosaria un parcial de 2 a 9, amb dos triples a l’últim minut, de Yepes i Mitjà, que els permetria tot i la mala primera meitat, marxar al descans amb una mínima edsavantatge de 2 punts, 36 a 34.

EL JÚNIOR ELS TREU LES CASTANYES DEL FOC

Després del descans els locals sortien molt forts, agonseguint un parcial de 7 a 2 en dos minuts de joc que tornava a obrir una escletxa en el marcador. Just en aquest moment, els visitants donaven entrada al júnior Pau Soler, que amb la seva intensitat defensiva revolucionava el matx, robant tres pilotes consecutives que acompanyat per un recuperat Carles Oliva, letal en el contraatac engegaven l’inici de la recuperació bisbalenca, amb un colpidor parcial de 2 a 13, que posava als baixempordanesos 3 punts amunt, 47 a 50. Un Eudald, que fins al moment havia tingut una tarda grisa, donava segones opcions als bisbalencs i anotava des de sota els taulells. Encara abans d’acabar el quart, Pau Soler anotava dos tirs liiures que donava l’avantatge de 5 punts que reflectia el marcador al final del 3r quart , 47 a 52.

MÀXIMA IGUALTAT I PRECIPITACIÓ EN ELS DOS EQUIPS A L’ÚLTIM QUART.

Quan s’iniciava l’últim període, els bisbalencs semblaven haver recuperat una concentració que no els havia acompanyat en tota la tarda i asserenaven el joc. Aquesta millora els permetia aconseguir un avantatge de 7 punts, però el Bescanó no es rendia i tornava a ajustar el partit, 56 a 59 quan restaven 5 minuts per al final. A partir d’aquell moment les diferències oscilarien sempre entre els 3 i 5 punts, però els dos equips cometien moltes errades i precipitacions que feien preveure que l’equip que mantingués més serenitat s’enduria la victòria.

Carles Oliva, recuperat, peça clau en la treballada victòria

A falta de dos minuts, després d’una errada dels visitants i de rebot ofensiu dels locals que els permetia una possessió per posar-se a 2 o 1 punt, els locals badaven i Joan Bassa, sempre atent els robava una pilota clau que podia sentenciar. A partir d’aquell moment els bisbalencs, tot i la seva joventut van jugar un final digne de veterans, allargant les possessions, anotant en els últims tirs lliures i tapant les últimes accions dels locals.

Els bisbalencs, en un partit gris i marcat pel neguiteig, aconseguien així la seva 15a victòria de la temporada, l’objectiu marcat pel club a l’inici de la temporada. Els bisbalencs, que ara estant a la part noble de la classificació, rebran aquest dissabte el Sant Narcís “B”, un equip que a la primera volta va noquejar els bisbalencs durant 30 minuts i que van salvar el resultat gràcies a un esplèndid i irrepetible encert des de la línia de 6,25 en l’últim quart. El Pavelló Vell, a les 17:30h, serà l’escenari d’aquest interessantíssim partit.  

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: