LA VETERANIA ÉS UN GRAU

INOKHO PALAFOLLS 50 – SOL-GIRONÈS BISBAL BÀSQUET 44

PARCIALS: (8-9) (13-12) – (12-6) (17-17)

TIRS LLIURES LOCALS: 14/28 (50%)

TRIPLES LOCALS: 1 Rojo

19 faltes, eliminades: Bernatallada.

TIRS LLIURES VISITANTS: 8/20 (40%)

TRIPLES: 2 Lídia T.

26 faltes, eliminades: Punset i Aramburu.

Anna S. (1), Paula F.(4), Lídia T. (6), Marina P. i Punset (12) –cinc inicial–.  Sanjuan (14), Clara F.(2), Neus L.(2), Aramburu (2), Aina G. I Pacreu (2).

Dissabte es va poder veure el partit més disputat de la temporada al Palauet davant del líder imbatut de la categoria el CB Palafolls i amb molt “ambient” a les grades.

Inici del partit amb molta tensió per part de les visitants que no aconseguien anotar fins el minut 5. El Palafolls  amb jugadores veteranes i amb més experiència, practicaven un joc fàcil buscant a les seves pívots molt més fortes sota els taulells.

La tònica general del partit va ser de petites diferències al marcador i l’equip local defensant en zona aprofitant la gran diferència física. Les bisbalenques mostraven dues cares, ja que per un costat es treballaven bons conceptes ofensius, que van dur a obrir una petita escletxa de 6 punts i per altra banda en molts moments es precipitaven i no tenien la paciència suficient per atacar la zona local (21-21) al descans.

A la represa les bisbalenques s’avançaven al marcador mitjançant una incombustible Punset que novament donava la cara i tirava del carro. Però, no es tornaria a anotar fins el minut 7 del 3r quart amb 2 tirs lliures de Sanjuan. Els tirs lliures van ser claus, ja que en els últims 20 minuts es van fallar 10 que podien haver donat la victòria a les visitants.

LA MILLOR VERSIÓ DE L’EQUIP A LÚLTIM QUART

Les bisbalenques van donar la seva millor versió en defensa. En atac semblava que el neguit per fi desapareixia però, tot i la lluita de les bisbalenques, el domini del rebot era pel conjunt local. Es va tenir molta més paciència atacant la zona i es van treballar força bé els conceptes ofensius. Clara F. llegia perfectament les consignes de la banqueta i trobava una i altra vegada connexió amb la jugadora referent de l’equip. Sanjuan que va demostrar les ganes de competir, lluitava contra jugadores amb molta més envergadura que les interiors bisbalenques. A falta de 5 minuts pel final, i amb una diferència  al marcador de 44-33, les bisbalenques amb un bon joc exterior aconseguien un parcial de (0-7) que les apropava a 4 punts de les locals. A partir de llavors, ja no s’aconseguiria anotar i tots els llançaments van ser des de la línia de tirs lliures. Segurament si s’hagués confiat més amb el tir exterior estaríem parlant d’un altre resultat.

El joc interior va ser dominat per la veterania local

 

Les bisbalenques durant l'escalfament

 

 

 

 

 

 

 

L’ARBITRATGE PROTAGONISTA DEL PARTIT

Tot i que sempre s’ha de defensar a aquest col·lectiu i el diàleg i el respecte han de ser sempre presents. Cal dir que l’arbitratge de dissabte passat va ser molt dolent. Es poden cometre errors (tots som humans), però el que no es pot permetre és que un àrbitre  perdi el papers i el control del partit. Moltes decisions van ser més que discutibles, per no dir la seva particular interpretació del reglament. Tal i com es pot constrastar i es  reconeix al lloc web del CB Palafolls.

CAL APRENDRE DELS ERRORS

Tot i les dues derrotes consecutives davant rivals directes, les bisbalenques segueixen tenint la millor defensa amb una diferència de 46 punts davant de la segona millor defensa (CB Quart) i a més són les segones amb millor anotació en atac. Tot plegat ha de fer reflexionar a les joves jugadores, ja que els dos últims partits s’han decidit per petits detalls i sobretot per errades en concentració i en no saber tenir el cap fred en els trams finals de partit. Si aconsegueixen tancar la 1a volta amb només dues derrotes, seguiran tenint les màximes aspiracions.

El proper dissabte les bisbalenques rebran la visita del CB Fontajau a les 17:30 h. al pavelló de La Bisbal.

 

 

 

 

 


 

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: